Proces


Podzielcie się na 5 zespołów: 
 
Flickr LicenseAttributionNoncommercialNo Derivative Works Some rights reserved by raveller

1. Uczniowie Mistrza.

(życie Pitagorasa, jego szkoła, twierdzenie Pitagorasa i jego dowody).

2. Poszukiwacze trójkątów prostokątnych.

(trójkąty prostokątne w innych figurach płaskich i bryłach oraz w układzie współrzędnych).

3. Miłośnicy szybkich rozwiązań. 

(obliczanie  przekątnej kwadratu, wysokości i pola trójkąta równobocznego, zależności między długościami boków w trójkątach prostokątnych)

4. Eksperci bez kątomierza.

(twierdzenie odwrotne do twierdzenia Pitagorasa, trójki pitagorejskie)

5. Konstruktorzy

(rysowanie odcinków o długościach będących pierwiastkami z liczb naturalnych)


W każdym zespole wybierzcie lidera odpowiedzialnego za przebieg Waszej pracy i kontakty z nauczycielem. 
Konsultacje z liderami odbywać się będą w dwa kolejne wtorki w godzinach 13.25-14.10, w sali 102.

W każdym zespole wybierzcie osobę, która we współpracy z przedstawicielami innych zespołów, dopilnuje, aby prezentacje zespołów stanowiły spójną, ciekawą dla odbiorcy całość.

W każdym zespole wybierzcie osobę, która we współpracy z przedstawicielami innych zespołów, dopilnuje, aby gazetka ścienna była zbiorem materiałów dobranych pod względem formy i treści. 

Zadania :
1.Wyszukiwanie materiałów zgodnie z przydzielonym zagadnieniem.
2. Analiza i wybór zgromadzonych materiałów pod kątem przydatności do tematu.
3.Przygotowanie prezentacji multimedialnej i komentarza na zadany temat.
4. Przygotowanie zadania z rozwiązaniem, o realistycznej treści, obrazującego przydatność omawianych zagadnień. Zamieszczenie go  wraz z rozwiązaniem w prezentacji.
5. Wybór i przygotowanie najważniejszych informacji na gazetkę ścienną. Wykonanie gazetki.
6. Zaprezentowanie efektów pracy.